Connect with us

Lirik

Lirik Lagu Eh – Zizi Kirana

Published

on

lirik lagu zizi kirana eh

Lagu yang kini berkumandang di corong-corong radio tempatan iaitu lagu bertajuk Eh nyanyian Zizi Kirana.

Walaupun lagu ini telahpun dirilis pada november 2019, akan tetapi ianya mula popular pada awal tahun 2020. Jom layan lirik lagu Eh dari Zizi Kirana ni.

Komposer : Navigator & Zizi Kirana Lirik : Mambang & Zizi Kirana

Lirik Lagu Eh – Zizi Kirana

Sendiri mau ingat
Rambut sendiri sikat
Kusut lama tak sihat
Bagaimana dengan kamu?

Sendiri boleh kira
Meroyan itu gila
Tanya diri sampai bila
Nak jaga tepi kain aku?

Sakit hati semua nak luah
Banyak sudu sampai tak cukup kuah
Hati hitam boleh tutup dengan jubah
Kecam orang lain sendiri taknak ubah
Eh
Eh
Eh
Eh
Eh
Eh
Eh

Mari Mari membawang
Pasang telinga pasang
Kau ada citer aku ada citer
Mari kita berdagang

Asah asah lidah
Usah susah natijah
Bukak tutup telinga mulut … Eh
Kita hebahkan ghibah

Zizi itu zizi ini
Dulu suka sekarang benci
Makin banyak kena lanyak
Bila zizi keluar tv

Beras dapur engkau takkan jadi nasi aku
Jadi iri hati engkau bukan sakit hati aku

Sakit hati semua nak luah
Banyak sudu sampai tak cukup kuah
Hati hitam boleh tutup dengan jubah
Kecam orang lain sendiri taknak ubah
Eh
Eh
Eh
Eh
Eh
Eh
Eh

Mari kita kecam
Cerita hangat semalam
Si dia tu si dia ni si fulan
Resam kita lepaskan geram

Bisik bisik bisik

Bukan sikit sikit
Tak payah risik risik
Kisah kelambu terkeluar bilik

Dia ini dia itu
Takde segan hilang silu
Yang ni bini skandal situ
Yang tu putus haru biru

Suruh laki engkau tolong jangan follow aku
Kenapa? Sebab tu laki engkau itu bukan jodoh aku

Sendiri mau ingat
Rambut sendiri sikat
Kusut lama tak sihat
Bagaimana dengan kamu?

Sendiri boleh kira
Meroyan itu gila
Tanya diri sampai bila
Nak jaga tepi kain aku?

Sakit hati semua nak luah
Banyak sudu sampai tak cukup kuah
Hati hitam boleh tutup dengan jubah
Kecam orang lain sendiri taknak ubah
Eh
Eh
Eh
Eh
Eh
Eh
Eh

Zizi masih kat sini
Masih lagi berdiri
Masih cukup rezeki
Jemput makan hati

Tak cukup asam garam
Kau masih tak tenteram
Tak tahan tengok pejam
Kalau hasad sila kecam

Kecam kecam kecam sampai lebam
Kita kecam kecam kecam sampai lebam
Kita kutuk kutuk kutuk kutuk sampai besok
Kita kutuk kutuk kutuk sampai besok

Sakit hati semua nak luah
Banyak sudu sampai tak cukup kuah
Hati hitam boleh tutup dengan jubah
Kecam orang lain sendiri taknak ubah
Eh
Eh
Eh
Eh
Eh
Eh
Eh

Muzik Video Zizi Kirana – Eh

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Lirik

Lirik Lagu Rampung – Ben Ladin

Published

on

By

rampung ben ladin

Selepas berjaya pada single pertama Ben Ladin yang bertajuk Hikayat Ben Ladin, kini Ben Ladin muncul lagi dengan single kedua yang bertajuk Rampung. Hayati bait-bait lirik lagu Rampung ini.

Muzik Video Rampung

Lirik Lagu Rampung – Ben Ladin

Komposer : Luca Sickta, Malique
Lirik : Luca Sickta, Siqma
Produser : Malique
Co-produser : Luca Sickta

(Lirik)
Masih ramai bertanya,
Asalku dari mana,
Hikayatku di baca,
Ben ku di beri nama,

Masih ramai mencari,
Seru namaku berkali,
Pintu mana yang dicari,
Aku empunya kunci,

Salam sua kenapa duduk luar?
Tak jumpa jalan masuk ni ku tunjuk jalan keluar,
Pasang sua cuba terangkan minda dan hati,
Pak belalang jumpa simba bergema hikayat sang sakti,

Mereka makin riuh lepas warkah yang pertama,
Marjina angkat jari ibu ramai yang gumbira,
Baling dadu kita tengok siapa yang kena,
Jangan kamu cuba semu takut tidur tak lena,

Beradab banyak cara biadap jangan sekali,
Yang jerung atas darat laratnya makan berkali,
Tahu menyorok sepi,
Tidak pula diolok geli,
Yang mahunya dibeli,
Al kisah si anak seni.

Masih ramai bertanya,
Asalku dari mana,
Hikayatku di baca,
Ben ku di beri nama,

Masih ramai mencari,
Seru namaku berkali,
Pintu mana yang dicari,
Aku empunya kunci,

Dulu bersemuka salam suka kenyit mata,
Kenapa sekarang lagak gaya macam kasim baba,
Cuaca makin cerah yang diluar bagaimana?
Walau tusuk duri takkan ku berputus asa,

Ku disini dengan nadaku menyampai,
Tanda isi gua ku dah melambai,
Mamai disemai dalam damai gemalai,
Cari gemala sakti ramai terkapai,

Jahitan disimpul macam buat kata kata,
Kalau bukan singa pasti itu maharaja,
Tolong jaga muka dari bertopengkan kata,
Yang berakal mesti panjang lagam gaya ali baba,

Hikayat pertama akhirnya bergema
Serapah dibaca penyambung cerita

Masih ramai bertanya,
Asalku dari mana,
Hikayatku di baca,
Ben ku di beri nama,

Masih ramai mencari,
Seru namaku berkali,
Pintu mana yang dicari,
Aku empunya kunci,

Masih berdendang menari di akhir seloka,
Masih sempurna walau lama tidak bersua,
Makcik pakcik adik abang makin nampak suka,
Ku cuba tutup lama yang baru kini dibuka,

Mantera dibaca tanda penutup acara,
Macam katam baca jawi rumi alif ba ta,
Rampung ngiseng bakal jadi penyambung suara,
Ben Ladin sembah salam moga bertemu

Masih ramai bertanya,
Asalku dari mana,
Hikayatku di baca,
Ben ku di beri nama,

Masih ramai mencari,
Seru namaku berkali,
Pintu mana yang dicari,
Aku empunya kunci,

Ben Ladin

Continue Reading

Lirik

Lirik Cintaiku – Alyah

Published

on

By

cintaiku alyah

Dikongsikan lagu daripada Datin Alyah yang bertajuk Cintaiku. Lagu ini menjadi OST bagi drama yang bersiaran di TV3 iaitu drama Camelia. Jom layan lagu ini.

Lirik Lagu Cintaiku – Alyah

Lirik dan Komposer: Ikhwan Fatanna/Wan Saleh

Ku sedari
Ku bukan bidadari
Namun punya cinta
Yang suci luhur
Buatmu kasih


Ku mengerti
Ku bukannya pelangi
Yang akan menjadi
Dambaan pencinta


Memori yang terluka
Akan tetap aku leraikan
Hanya untuk dirimu


Cintaiku…
Dengan sepenuh hati
Jangan pernah lukai
Cintaiku…
Terimaku seadanya


Cintaiku…
Hingga ke hujung nadi
Walau duka menanti
Cintaiku…cintaiku…


Ku sedari
Ku bukan bidadari
Namun punya cinta
Yang suci luhur
Buatmu kasih


Ku mengerti
Ku bukannya pelangi
Yang akan menjadi
Dambaan pencinta


Memori yang terluka
Akan tetap aku leraikan
Hanya untuk dirimu


Cintaiku…
Dengan sepenuh hati
Jangan pernah lukai
Cintaiku…
Terimaku seadanya


Cintaiku…
Hingga ke hujung nadi
Walau duka menanti
Cintaiku…cintaiku…


Ku korbankan jiwa
Demi mu ku rela
Walau ribut datang menerpa


Akan ku buktikan cinta ini
Hanya milikmu saja
Megah di singgah sana
Cinta kita selamanya


Cintaiku…
Dengan sepenuh hati
Jangan pernah lukai
Cintaiku…
Terimaku seadanya


Cintaiku…
Hingga ke hujung nadi
Walau duka menanti
Cintaiku…cintaiku…

Muzik Video Cintaiku – Alyah

Ini pula ada muzik video rasmi bagi lagu ini.

Continue Reading

Lirik

Lirik Lagu Seadanya Aku – Ippo Hafiz

Published

on

By

ippo hafiz seadanya aku

Lagu yang menjadi runut bunyi OST bagi drama Seadanya Aku, nyanyian oleh Ippo Hafiz. Lagu yang bertajuk Seadanya Aku. Lagu ini hasil ciptaan oleh Fedtri Yahya dan Ippo Hafiz.

Lirik Lagu Seadanya Aku Ippo Hafiz

Ternyata inikah suratan
Takdirku temukan dirimu
Senafas mungkin bisa terlepas
Namun cintaku tetap bersamamu

Setiap kata yang terungkap
Dalam ingatan cinta kita
Sinar mata mu terlukis rasa
Kini kau telah menjadi milikku

Seadanya aku
Yang selalu bertemankan dirimu
Lupakan silam mu yang kelabu
Bukan yang engkau pinta

Lepaskan sayangku
Segala tangisan di hatimu

Setia akan ku setia
Menunggu ke akhirnya

Ternyata inikah suratan
Takdirku temukan dirimu
Senafas mungkin bisa terlepas
Namun cintaku tetap bersamamu

Seadanya aku
Yang selalu bertemankan dirimu
Lupakan silam mu yang kelabu
Bukan yang engkau pinta

Lepaskan sayangku
Segala tangisan di hatimu
Setia akan ku setia
Menunggu ke akhirnya

Menunggu ke akhirnya…
Menunggu ke akhirnya…

Muzik Video Seadanya Aku

Continue Reading

Recent Posts

Bantuan Sara Hidup 2020

SAPS Ibu Bapa

Trending