Pembiayaan BSN MyRinggit-i Banjir Rm10,000

Berita baik kepada mereka yang telah mengalami musibah banjir, kini berpeluang untuk memohon pembiayaan daripada Bank Simpanan Nasional BSN. Pembiayaan BSN Bank Simpanan Nasional BSN menerusi BSN MyRinggit-i Banjir boleh memohon sehingga RM10,000 . Pembiayaan …

BSN MyRinggit-i Banjir

Berita baik kepada mereka yang telah mengalami musibah banjir, kini berpeluang untuk memohon pembiayaan daripada Bank Simpanan Nasional BSN.

Pembiayaan BSN Bank Simpanan Nasional BSN menerusi BSN MyRinggit-i Banjir boleh memohon sehingga RM10,000 .

Pembiayaan BSN ini juga terbuka kepada semua mangsa-mangsa banjir. BSN MyRinggit-i Banjir juga telah menawarkan kadar 0% untuk tempoh pembiayaan 3.5 tahun termasuk moratorium auatu pun rehat bayaran selama 6 bulan pertama ke atas bayaran ansuran bulanan.

BSN MyRinggit-i Banjir

Mangsa-mangsa yang terkesan akibat musibah banjir boleh memohon dengan melengkapkan borang permohonan secara dalam talian melalui laman web rasmi BSN iaitu ; https://www.bsn.com.my/page/personal-banking-index

Bagi pemohon yang mempunyai masalah atau tidak dapat mengakses ke laman web berkenaan, pemohon boleh terus mengunjungi Cawangan BSN berdekatan bagi membuat permohonan.

Beberapa dokumen perlu disertakan semam membuat permohonan iaitu salinan kad pengenalan, salina bil elektrik rumah yang telah terjejas dan pengesahan daripada pegawai Daerah/Jawatan Kemajuan dan Keselamatan Kampung/Laporan polis berkenaan rumah yang terjejas.

Tarikh Permohonan

  • Tarikh mula permohonan ini akan dibuka bermula 27 Disember 2021.

Bagi permohonan, BSN akan memaklumkan status permohonan melalui sistem pesanan ringkas SMS. Pemohon juga boleh menyemak status permohonan dari semasa ke semasa melalui laman web rasmi yang telah disediakan di atas.

Soalan Lazim

Bilakah tarikh permohonan ini dibuka ?

Permohonan ini akan dibuka mulai 27 Disember 2021.

Dimanakah hendak membuat permohonan ini ?

Permohonan ini boleh dibuat melalui laman web rasmi yang tekah dikongsikan di atas.

Apakah dokumen yang diperlukan semasa membuat permohonan ?

Antara dokumen yang diperlukan adalah :
1. Salinan Kad Pengenalan
2. Salinan bil elektrik
3. Surat pengesahan pengesahan daripada pegawai Daerah/Jawatan Kemajuan dan Keselamatan Kampung/Laporan polis berkenaan rumah yang terjejas.

Ikuti INFO BANTUAN MALAYSIA untuk info terkini mengenai bantuan di Malaysia.